مجموعة الايليرنينغ
https://elearning.ju.edu.jo/course/view.php?id=21840
مجموعة الفيسبوك
https://web.facebook.com/groups/331414935481/
مجموعة البنترست
https://www.pinterest.com/hasanisawi/architecture-lab/descriptive-geometry-university-of-jordan/
==============================================================
نمذجة الحجوم المبينة في اللوحة المرفقة وتحديد التقاطع بينها واخراجها بطريقة مشابهة للوحة نفسها
ملاحظات هامة
- تحميل ثلاثة ملفات وهي: صورة اللوحة النهائية كما هو مبين في الشكل 1 , وصورة اللوحة الانشائية مقسمة الى 6 فيوبورتات لاظهار المراحل الانشائية , والملف اوتوكاد
- الاخذ في الاعتبار نسب وتناسب العناصر المعلومة (انظر اللوحة المرفقة)
- توليد وكتابة مقياس الرسم المناسب للاسقاطات العمودية
- استخدام البرمجية Snipping tool لحفظ صور اللوحات المطلوبة
- استخدام قياس اللوحة المطلوب (A3)
- تحميل صور واضحة للوحات
15 |
the works of the student Maram Tarawneh |
To achieve this, it is important to teach descriptive geometry in a gradual manner, starting with the basic concepts and gradually progressing to more complex concepts. This can help students understand the concepts better and apply them more effectively.
It is also important for students to solve many different problems in descriptive geometry. This can help students develop their understanding of the subject and apply it effectively.
The teacher should provide students with all the data, suggestions, analyses, illustrations, and practical solutions necessary to solve various engineering problems. This can help students understand the concepts better and apply them more effectively.
It is also important to pose many additional problems for students. These problems can help students develop their creativity and apply geometric concepts in different ways.
Dr. Hasan ISAWI
https://isawi.blogspot.com/2024/01/13-14.html
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق